علی مهدی زاده

دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی/مسئول استارتاپ دومینو

علی مهدی زاده

دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی/مسئول استارتاپ دومینو

علی مهدی زاده

به نام او
چند وقتی است که مسئولیت استارتاپ دومینو را در مرکز نواوری دانشگاه امام ع صادق بر عهده گرفتم و قصد دارم در این وبلاک مطالب مرتبط با حوزه کار آفرینی،کسب و کار،استارتاپ و ...... قرار دهم
با تشکر از شما که وبلاک من را دنبال می کنید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۲ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است

دانشکده معارف اسلامی و مدیریت از بدو تاسیس، حوزه بازرگانی و کسب وکار را یکی از زمینه های اصلی فعالیت خود تعریف نمود و با ایجاد گرایش بازرگانی با رویکردی تلفیقی، ماموریت خود را در این حوزه تحقق کسب و کار اسلامی قرار داد. در سال های آغازین شکل گیری این گرایش، تمام تلاش گروه بازرگانی دانشکده با حضور اساتید صاحب نام کشور، صرف آموزش و تربیت افرادی شد که گروهی از آنها با حضور در کسب و کارهای مختلف، به بدنه اجرایی سازمان ها در حل مسایل با رویکرد دینی کمک نمودند و گروهی دیگر با حضور در موسسات آموزش عالی و پژوهشی، زمینه ساز حرکت به سمت تولید محتوای علمی در حوزه بازرگانی و تربیت پژوهشگران شدند. در این سال ها، گروه بازرگانی دانشکده، با ارائه بسته متنوعی از دروس رشته معارف اسلامی و مدیریت بازرگانی، یکی از مجموعه های منحصر به فرد در میان گروه های بازرگانی کشور بوده و هست که حوزه نگرشی، دانشی و مهارتی گسترده ای را پوشش داده است. گروه در چند سال گذشته، با پژوهشهای گسترده در زمینه بررسی وضعیت رشته بازرگانی در ایران و جهان، بازمهندسی در محتوای رشته را در برنامه خود قرار داد و با بازنگری دروس این رشته و طراحی برنامه درسی، مرحله جدیدی را در پیش رو دارد.
در حال حاضر، رشته معارف اسلامی و مدیریت بازرگانی، علاوه بر دروس عمومی و پایه معارف اسلامی و مدیریت، مشتمل بر دروس تخصصی در پنج زیرگرایش اصلی مدیریت منابع انسانی، مدیریت استراتژیک، مدیریت بازاریابی، مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت فناوری اطلاعات نیز میباشد. همه دانشجویان در این رشته در مقطع کارشناسی به غیر از دروس عمومی و پایه معارف اسلامی و مدیریت، از هر پنج زیرگرایش مذکور، سه درس تخصصی را به منظور آشنایی بشتر با آنها می گذرانند و در مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر پنج درس پایه مدیریت بازرگانی، شش درس تخصصی را با انتخاب یکی از پنج زیرگرایش می گذرانند. این برنامه درسی در دانشجویان رشته معارف اسلامی و مدیریت بازرگانی، این شایستگی را ایجاد می کند که علاوه بر امکان استفاده از معارف اسلامی به منظور تولید محتواهای تلفیقی و شناخت گستره دانش مدیریت و مدیریت بازرگانی، به صورت عمیق نیز در یکی از زیرگرایشهای بازرگانی، صاحب دانش و مهارت کاربردی و تخصصی شوند.
۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ بهمن ۹۶ ، ۱۴:۲۸
علی مهدی زاده

خبرنگاری و اصول ان

 

بسم الله ارحمن الرحیم

 در جامعه ی امروزی خبرنگاری یک شغل یا یک کار ساده نیست.وهرکسی نمی تواند ان را انجام بده.

اما می توان این مهارت را که در وجود هرکس هست را تقویت کرد.

در ابتدای کار تبیینی داشته باشم از خبرنگار:خبرنگار یک شغل بی تاثیر در امر مصاحبه نیست(طرز تفکر همه بر این مورد.که چنین است)بلکه95درص کار با مصاحبه کننده هست نه مصاحبه شونده........... مصاحبه شونده فقط در مرحله ی سوال شونده قرار میکیرد ولی این مصاحبه کننده است که وظیفه 

  • تنظیم مصاحبه
  • تنظیم جلسه
  • تنظیم سوالات
  • تنظیم خبر
  • انتشار خبر

 

وکلی کار دیکر که باید توسط خبرنگار انجام شود.

 

اگر بخواهم از ویزگی های مصاحبه شونده بگوییم.از همه مهمتر برون گرا بودن فرد است.

برون گرا بودن به چه معناست؟شاید سوالی باشد که برای عده ای از ما به وجود داشته باشد

برون گرا بودن یعنی:قدرت تعامل بالا با دیکران در زندگی خانوادگی و در زندگی اجتماعی

یک شخص برون گرا به راحتی با دیگران ارتباط برقرار میکند و میتواند در ان تاثیر کذاشته و همچنین تاثیر بگیرد.

از دیگر ویژگی های خبرنگار:اهل مطالعه بودن است تا در مورد محاسبه خود و دیگر امور مثل تنظیم خبر و انتشار خبر بتواند تاثیر گذار باشد.

وبسیاری از امور دیگر.........

کار مصاحبه را به سه بخش تقسیم میکنیم

1.قبل از مصاحبه:قبل از مصاحبه باید اطلاع مورد نظر در مورد مصاحبه از جمله:

  • موضوع مورد بحث
  • شخص مقابل
  • زیر گروه مربوطه

مورد برسی قرار گیرد ودر مورد هر یک اطلاعات جمع اوری شود

2.هنگام مصاحبه:که شامل نکات بسیاری از جمله

ححضور قبل از مصاحبه شونده و اماده کردن لوازم

  • اراستگی ظاهری
  • اهم و مهم قرار دادن بین سوالات
  • تنظیم وقت قبل از مصاحبه
  • به چالش انداختن مصاحبه شونده و مدیریت ان
  • عدم موضع گیری در سوالات
  • خود را در مقام یک معترض یا به عبارتی شخصی که از مصاحبه شونده مطالبه دارد قرار دهیم.
  • حتما هنگام مصاحبه از مکان مصاحبه خود با مصاحبه شونده عکس تهییه کنید و این عکس به کونه ای باشد که مصاحبه شونده به صورت کامل و مصاحبه کننده نیز حضور داشته باشد.
  • اصول خبرنگاری و اعتقاد معنوی خود را در مصاحبه حفظ کنید ودر صورت رضایت مصاحبهه شونده صدای او را ضبط کنید و از روش ای نادرست اجتناب بپرهیزیم.
  • زمان را به کونه ای مدیریت کنید که سوالات مهم را پرسیده باشید و اگر دیدید که بر روی یک سوال مصاحبه شونده تاکید میکند بحث را قطع کنید.

3.بعد از مصاحبه

متناسب با نشریه خود مطالب را تنظیم و به چاپ رسانید

 

امیدوارم که این اطلاعات محدودمورقبول عزیزانی که میخوانند قرار بگیرد و بدانید که این مطالب که ذکر شد حاصل صرف زمان زیاد و هزینه زیاد میباشد.

ودوستانی که علاقه من به کارخبرنگاری هستند می توانند به کلاس ها بنده مراجعه کنند

 

 

پایان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۵ بهمن ۹۶ ، ۰۸:۴۸
علی مهدی زاده