علی مهدی زاده

دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی/مسئول استارتاپ دومینو

علی مهدی زاده

دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی/مسئول استارتاپ دومینو

علی مهدی زاده

به نام او
چند وقتی است که مسئولیت استارتاپ دومینو را در مرکز نواوری دانشگاه امام ع صادق بر عهده گرفتم و قصد دارم در این وبلاک مطالب مرتبط با حوزه کار آفرینی،کسب و کار،استارتاپ و ...... قرار دهم
با تشکر از شما که وبلاک من را دنبال می کنید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

دومینو1(استارتاپ چی نیست؟)

شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۰۵:۴۰ ب.ظ

مقدمه

به مکرر در بحث علمی و در مباحث مختلف کلمه استارتاپ را می شنویم و همچنین تعرف های مختلفی از ان را می شنویم و باعث سردرگمی های بسیاری برای ما می شود و شاید دقدقه ی فهمیدن معنی جامع و کامل این کلمه را دشته باشیم...

در این جلسه از سلسله جلسات دومینو، تعریف های اکادمیک از استارتاپ  توسط دکتر حمیدیا و جناب اقای قانع بیان شد و همچنین تفاوتی از رویکرد سنتی و استارتاپ بیان شد که در ادامه مختصری از آن بیان می شود.

 

تعریف استارتاپ و ویژگی های ان

استارتاپ به گروه متشکل از 5 الی 10 نفر کفته می شود که هر یک از افراد دارای ویژگی منحصر به فردی بوده و برای رسیدن به هدف خود تلاش می کنند و این گروه دارای ویژگی های مختلفی از جمله مقیاس پذیر بودن،افرادی دارای ابهام پذیر می باشد.

استارتاپ ها می توانند بر اساس شاخص های متفاوت تقسیم بندی  بشوند و از جمله نکات مهم در این رابطه این است که استارتاپ لزوما به دنبال کسب پول یا سود اوری نیست و شاید ارائه یک خدمت هدف یک استارتاپ باشد.

از دیکر نکات در زمینه استارتاپ این است که هر اپلیگیشن و یا هر برنامه ای که ایتی بیس باشد لزوما استارتاپ نیست.

شکست در هر حرفه ای وجود دارد و از جمله ریسک های مهم می باشد در استارتاپ هم امکان دارد که با شکست رو برو شویم [1]یا مجبور شویم بخشی یا کل ایده و فکرمان را تغییر دهیم [2]. از این رو تا رسیدن به هدف،ویژگی های جدید به استارتاپ ما اضافه می شود یا از آن کم می شود.

 

 

تفاوت رویکرد سنتی و استارتاپ

 در رویکرد سنتی شاهد هستیم که عده ای از افراد برای تحقق هدف که معمولا کسب سود می باشد به دور هم جمع می شوند و بعد از انجام کارهای اداری و ثبت یک فعالیت خاص و فراهم اوردن وسایل آن شروع به فعالیت می کنند در حالی که در استارتاپ،همانطور که پیش تر کفته شد افراد دارای ابهام هستند بدین معنی که افراد در  تکاپو و تلاش در جهت رسیدن به یک ایده پخته و ناب بود و بعد از رسیدن به یک هدف صحییح و خاص که قبل از ان امکان دارد در هدف اولیه خود تغییراتی ایجاد کرده و یا هدف خود را به کلی تغییر داده شروع به انجام کارهای اداری بدهند از این رو استارتاپ ها در ابتدایی کار هیچ هزینه ای در رابطه با ثبت برند و یا امور مالیاتی و غیره ندارند و تنها تمرکزشان بر ایجاد یک هدف مشخص می باشد و همچنین کسب سود و درامد بعد از رسیدن به نتیجه شاید مورد اهمیت قرار گیرد.

پایان

 

[1] FAIL

[2] PIVOT

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی