علی مهدی زاده

دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی/مسئول استارتاپ دومینو

علی مهدی زاده

دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی/مسئول استارتاپ دومینو

علی مهدی زاده

به نام او
چند وقتی است که مسئولیت استارتاپ دومینو را در مرکز نواوری دانشگاه امام ع صادق بر عهده گرفتم و قصد دارم در این وبلاک مطالب مرتبط با حوزه کار آفرینی،کسب و کار،استارتاپ و ...... قرار دهم
با تشکر از شما که وبلاک من را دنبال می کنید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

دومینو6(مدل کسب و کار1)

دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۸، ۰۸:۱۱ ب.ظ

ششمین جلسه دومینو با حضور آقای فقیهی و با موضوع مدل کسب و کار برگزار شد.


در ابتدا به بیان تعریف مدل سازی، چگونگی آن و اهداف آن اشاره شد و در ادامه مباحثی بر مبنای
کتاب business model generation از آقای استروالدر بیان گردید.شایان ذکر است که قرار بر این شد تا ادامه این بحث در جلسه ی هفته ی بعدی ادامه یابد..


مدل سازی:مدل سازی به نوعی تصویرسازی و بصری سازی است.بهتر است در مدل سازی از اشکال به جای کلمات بهره بگیریم چراکه مفهوم را ساده تر واضح تر و
سریع تر منتقل می کند.مدل سازی بهتر است به صورت گروهی و جمعی صورت گیرد .

 

Steve Blank: A business model describes the rationable of how to create, deliver and capture value


استیو بلنک: یک مدل کسب و کار منطق چگونگی ایجاد ، ارائه و بازگشت ارزش را توصیف می کند.


Value 
Capture
Deliver
Creat

ارزش یعنی چه؟آن چیزی که مشتری برای آن پول می دهد( برای روشن شدن موضوع یک مثال میزنیم و به کمکآن ارزش را تعریف میکنیم یک خیمه را در نظر بگیریم ستون خیمه ارزش است و میخ های آنمزیت های رقابتی است به نوعی آن مزیتی که از همه مزیت تر است را ارزش می گویندحال به سراغ یک مثال عینی میرویم مثلا اسنپ برخی مزیت های آن عبارتند از دردسترس بودن،سرعت، اطمینان ارتباط راحت تر، ارزان بودن در مورد شاید بتوان ارزان بودن را به عنوان ارزش درنظر گرفت و باقی صرفا مزیت رقابتی هستند.یک نکته ی مهم در مورد Value این است که، ارزش اختراع نیست ) اختراع به معنی تکنولوژیکی(
برخی افراد فکر میکنند همین یک چیزی اختراع کنند که در مرز دانش باشد کافی است باید توجهداشت که مشتری میخواهد از نقطه A به نقطه B برود برایش مهم نیست که مترو چه انکولوژی داردشاید فقط یک حس استفاده از یک تکنولوژی بالا فن را داشته باشدپس بنابراینinvention not is Valueیک موضوع اینکه بازاریابی ویزیتوری نیست بلکه ما باید از بازاریابی به تولید برسیم.


خب حالا ما یک ارزش را تولید کردیم چگونه آن را ارائه کنیم؟
پنج فاز ارائه :
1 آگاهی مشتری از ما
2 خرید
3 تحویل ارزش
4 ارزیابی از سوی مشتری
5 خدمات پس از فروش(یخه شما در دست مشتری باشد)

مثال:
ساده ترین مثال این مبحث وانت های هندوانه فروش است.

آگاهی مشتری از طریق بلندگوخرید و تحویل همان جا و به صورت همزمان خدمات پس از فروش ( اصغر آقای میوه فروش هر هفته
اینجاست میتونم به او انتقاد کنم، یا همان به شرط چاقو بودن)

این بحث ادامه دارد....


برای مطالعه بیشتر در این مورد به موارد زیر مراجعه نمایید

1)generation model Business کتاب
2)MBA week4 سایت
3)کتاب طراحی اشیای روزمره اثر دونالد نورمنپ

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی